JellyPages.com

The Rhythm

5.7.11

Selamat Hari Lahir Ibuku :)


5hb Julai pada setiap tahun adalah hari lahir ibuku yang tersayang . nama beliau Noraziah bt Amdan lahir pada tahun 1963 . pada tahun ini , ibuku sudah genap berusia 48 tahun . Alhamdulillah dan syukur kepada Allah . aku sentiasa berharap dan berdoa agar Allah sentiasa memanjangkan usia ibuku , agar ibuku sentiasa sihat walfiat , dimurahkan pintu rezeki , memberkati hidup ibuku dan memberikan ibuku kebahagiaan di dunia dan akhirat . Amin . aku terlalu menyayangi ibuku hingga aku tidak dapat membayangkan bagaimana hidup aku sekiranya ibuku kembali ke pangkuan-Mu , Ya Allah . Nau'zubillah .

kau berilah ibuku peluang untuk hidup lebih lama agar ibuku dapat melihat aku berjaya , bangga melihat aku sebagai seorang anak , melihat aku mendirikan rumahtangga dan sempat bergelar seorang nenek . aku tidak mengejar gelaran sebagai anak yang soleh atau anak contoh tetapi aku juga tidak mahu digelar anak yang derhaka . pandangan , kepercayaan dan percakapan ibuku yang paling penting dalam hidupku . sekiranya tercemar segala kepentingan ini maka aku akan sedih dan kecewa dengan diri aku sendiri . semoga ibuku tidak akan melihat aku sebagai seorang anak derhaka .


Ya Allah , takdir dan masa depan aku semuanya adalah ketentuan-Mu , aku sebagai seorang hamba-Mu hanya mampu redha dan terima . aku cuma berdoa dan berharap agar takdir aku adalah kebahagiaan yang aku idamkan selama ini . aku berdoa seikhlas hati dan meminta ini semua daripada-Mu Ya Allah . doa-doa ini untuk diri aku sendiri dan juga buat ibuku . semoga doa hamba-Mu ini diperkenankan . hanya pada-Mu aku berserah dan hanya pada-Mu aku bersujud . Amin . Amin . Amin Ya Rabbal A'lamin .

1 comments:

puteraduyong said...

ibu tetap segalanya...berbaktilah selagi dia masih ada...